Wanneer je een opleiding volgt voor het openen van een salon voor schoonheid of een pedicure, manicure of massagesalon dan wordt er vaak geen uitleg gegeven over hoe je dit in de markt moet brengen, door het vak salonmarketing te geven. Er wordt enkel aandacht besteed aan het aanbod dat je aan de klanten gaat aanbieden. Natuurlijk is dit ook een heel belangrijk onderdeel en gaat het er uiteindelijk om hoe je met de klanten omgaat en hoe je hen een plezier doet. Hoe kan je ervoor zorgen dat de klanten ook echt tevreden zijn met hetgeen dat jij hen levert? Dat is het voornaamste doel dat je hebt en het is dan ook niet meer dan logisch dat daar het grootste deel van de opleiding aandacht aan wordt besteed, maar er wordt een heel belangrijk onderdeel hierbij vergeten. Hoe zorg je ervoor dat de klanten naar jouw salon toekomen? Dat doe je door middel van salonmarketing. KennisJe hebt niet alleen maar de kennis nodig voor het runnen van de salon, maar het aantrekken van klanten is net zo en misschien nog wel belangrijker. Door middel van salonmarketing kan je leren hoe jij het voor elkaar kunt krijgen om de klanten naar jouw salon te gaan toe trekken, zodat de behandelingen waar je zo goed voor hebt geleerd ook kunt gaan uitvoeren en de klanten met een tevreden gevoel weer naar huis kunt laten gaan. Soorten salonmarketingJe kunt diverse soorten marketing inzetten. De salonmarketing wordt voornamelijk gericht op het doel dat jij hebt. Wil je juist in de buurt bekend worden? Dan is het gebruik maken van offline marketing heel belangrijk, maar ook het hebben van een website en het adverteren op de online kanalen kan je veel klanten geven. Met salonmarketing kom je erachter wat het beste bij je past. |