De pandemie van het coronavirus en de daarmee gepaard gaande economische crisis hebben al bedrijven van elke omvang en bedrijfstak getroffen. In dit artikel laten we u zien hoe zelfisolatie de voorkeuren van consumenten heeft beïnvloed en geven we voorbeelden van wat u kunt doen met een product en advertentie als de verkoop is gestopt. Hoe de vraag is veranderd We hebben al besproken hoe en waarom de gewoonten en het gedrag van consumenten veranderen tijdens een pandemie. Laten we het kort hebben over de belangrijkste trends: Gebruikers brengen meer tijd online door – de vraag naar online inhoud neemt toe: van nieuws- en entertainmentbronnen tot trainingswebinars. Bedrijven schakelen over op een formaat op afstand – ze hebben producten nodig die het werken op afstand gemakkelijker maken: telefonische vergaderingen, speciale verlichting, extra accessoires (koptelefoons, webcams). Mensen worden gedwongen thuis te blijven – er is een groeiende vraag naar levering van alles wat ze nodig hebben in afzondering: eten, kant-en-klaarmaaltijden, hobbyartikelen en sport. De belangstelling voor gezondheid en immuniteit neemt toe – hygiëneproducten en -producten zijn nodig om het huis schoon te houden. Consumenten besparen op alles: onnodige en spontane aankopen vermijden, kosten plannen. Hoe te reageren op veranderingen Laten we de belangrijkste scenario’s voor de ontwikkeling van evenementen opsommen.
Het aantal bestellingen is dramatisch gestegen – uw bedrijf en product zijn nu bijzonder relevant. Nu is het belangrijk om het imago van het bedrijf te behouden en de loyaliteit van het publiek te vergroten. Als alle middelen betrokken zijn en je tot het uiterste werkt, neemt de kans op fouten toe, waardoor de gebruikersfrustratie toeneemt. Let op vermeldingen op sociale netwerken: werk negativiteit tijdig uit en reageer op dankbare recensies. Praat over alles wat uw werk op de een of andere manier beïnvloedt: met welke moeilijkheden u te maken heeft, hoe u mensen ondersteunt en zorgt voor de gezondheid van medewerkers en klanten. Onderbreek reclame als u begrijpt dat u bestellingen niet efficiënt uitvoert: reputatie is belangrijker dan onmiddellijke winst. De verkoop daalde, maar niet kritiek De vraag naar uw product blijft bestaan. Nu is het belangrijk om te begrijpen hoe u uw achterstand kunt inhalen en mogelijk de winst kunt verhogen. Ga na of uw aanbod overeenkomt met de huidige situatie: voor wat en voor wie u adverteert, of uw product in de huidige economische situatie zijn afnemer vindt. Er is nu bijvoorbeeld vraag naar producten voor zelfstudie thuis: yogamatten, minisimulatoren of applicaties met trainingsprogramma’s. Maar reclame voor video’s of fietsen kan beter worden uitgesteld. Om uw publiek uit te breiden en kosten te besparen, test u nieuwe richtingen: promoot op marktplaatsen, maak budgetlijnen aan en zet online diensten over. Als de verkopen iets zijn gedaald, moet u uw online promotiestrategie aanpassen. Maar wat als er praktisch geen of helemaal geen orders zijn? Laten we proberen uit te zoeken hoe we in dergelijke situaties moeten handelen. De omzet daalde kritisch Hoogstwaarschijnlijk is er in de huidige situatie niet veel vraag naar uw product, het is vervangen door meer relevante producten. Nu is het belangrijk om in de tijd te navigeren en een van de opties te testen: Wijzig het aanbod zodat klanten terugkomen. Als je begrijpt dat je niet snel van richting kunt veranderen, verzamel en warm dan het publiek op zodat latere nieuwe gebruikers in vaste klanten veranderen. Denk na over een nieuw product. Als u voor deze optie kiest, investeer dan in advertenties. Uw bod moet opvallen tussen de informatieruis en een groot aantal betaalde en gratis services. Laten we verder gaan met de moeilijkste optie: wanneer uw bedrijf tijdelijk niet kan werken vanwege beperkende maatregelen. Geen manier om door te werken Alle eigenaren van openbare ruimtes werden met deze ontwikkeling geconfronteerd. Restaurants schakelen over op bezorgmodus, winkelcentra sluiten, theaters organiseren online optredens en bioscopen stellen premières uit. Analyseer de huidige stand van zaken en denk na:
Als uw bedrijf zich alleen op offline richt, verzamel dan nu uw publiek zodat u dit later in vaste klanten kunt omzetten. Start webinars en online conferenties, masterclasses en vergaderingen. En blijf in contact met het publiek als u besluit uw activiteiten stop te zetten (gedurende de hele periode van zelfisolatie of terwijl u nadenkt over een nieuwe richting). Om uw team te redden, schakelt u ze over naar taken die voorheen verstreken waren. Maak bijvoorbeeld een website, vul deze met inhoud en stel advertenties in. Richt u primair op vaste klanten en loyaal publiek. Velen van hen staan klaar om hun favoriete bedrijf te steunen: koop bijvoorbeeld een certificaat voor een restaurant of bestel koffie met bezorging. Het is belangrijk om te onthouden dat alle verplichtingen die u nu aangaat, u later zult moeten nakomen. Samenvatten De pandemie en crisis zullen op een dag eindigen, maar consumentengedrag en voorkeuren zullen nooit meer hetzelfde zijn. Shoppers raken gewend aan online winkelen, bedrijven raken gewend aan werken op afstand en bedrijven raken gewend aan nieuwe trends in de vraag.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/development.html |